Γνωρίστε τη Σοφία

Ιστορία

Η δική μου ιστορία ξεκινάει ανακαλύπτοντας την κλίση μου στο χορό όταν ήμουν παιδί στην ιδιαίτερη πατρίδα μου την Καλαμάτα. Η κίνηση έγινε το προσωπικό μου μέσο ενδυνάμωσης και ο τρόπος μου να εκφράζομαι και να εξερευνώ τις διαφορετικές πτυχές της ταυτότητάς μου και το όνειρό μου ήταν να βρω έναν τρόπο να υποστηρίξω παιδιά και ενήλικες χρησιμοποιώντας τη δύναμη της κίνησης.

Το πάθος μου να συνδυάσω τα ενδιαφέροντα μου και να υλοποιήσω τα όνειρά μου με οδήγησε να ταξιδέψω, να ζήσω, να σπουδάσω και να εργαστώ σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας και τέλος στο Λονδίνο όπου σπούδασα, έμεινα και εργάστηκα για επτά χρόνια. Στην πορεία αυτή τόσο στην Ελλάδα όσο και στο Ηνωμένο Βασίλειο γνώρισα και συνεργάστηκα με έμπειρους επαγγελματίες και υπέροχους ανθρώπους στα πεδία του Χορού, της Χοροκινητικής Ψυχοθεραπείας και των Παιδαγωγικών. Έχω συνεργαστεί με ανθρώπους και επαγγελματίες από όλο τον κόσμο, με διαφορετικές κουλτούρες , θρησκείες και γλωσσικά υπόβαθρα. Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με την προσωπική μου εμπειρία να έχω ως κλινική επόπτρια και προσωπική ψυχοθεραπεύτρια δύο από τις πρωτοπόρους ιδρύτριες της Χοροκινητικής Ψυχοθεραπείας στο Ηνωμένο Βασίλειο, έχουν ανοίξει νέους τρόπους σκέψης και με έχουν εμπλουτίσει με γνώση, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα και κατανόηση.

Η Καλαμάτα αποτελούσε πάντα ένα προσωπικό λιμάνι για μένα και το όνειρό μου είναι να μεταφέρω στην πόλη μου το σύνολο των γνώσεων και των εμπειριών μου με τη δημιουργία του ιδιωτικού μου γραφείου.

Εκπαίδευση και Εμπειρία

Ξεκίνησα σύγχρονο χορό και κλασικό μπαλέτο στα προ-επαγγελματικά τμήματα της ΦΑΡΙΣ στην ιδιαιτερη πατρίδα μου την Καλαμάτα. Είμαι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών (2008 - 2013) και ταυτόχρονα πτυχιούχος Καθηγήτρια Μπαλέτου και Σύγχρονου Χορού (Ραλλού Μάνου - Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, 2009- 2014). Από το 2013 έως το 2015 εργάστηκα σε καλλιτεχνικές εκπαιδευτικές εταιρείες στην Αθήνα. Το 2017 αποφοίτησα από το διετές μεταπτυχιακό μου στη Χοροκινητική Ψυχοθεραπεία στο Goldsmiths University of London, στο Λονδίνο με κλινική εκπαίδευση στο Sarah Bonnel School, στο Holly Cross Trust και στο Deborah Ubee Trust. Μετά την αποφοίτησή μου συνέχισα να εργάζομαι στο Deborah Ubee Trust ως ειδικευμένη Χοροθεραπεύτρια.

Tο 2018 εισήγαγα την Χοροθεραπεία ως ένα νέο και καινοτόμο μοντέλο θεραπείας στο Hillingdon Manor School (εξειδικευμένο σχολείο - οργανισμό για παιδιά και νέους με αυτισμό), όπου και εργάστηκα. Το 2020 σχεδίασα και ξεκίνησα να υλοποιώ το project ‘Speaking Bodies’, μία καινοτόμα, εξειδικευμένη χοροκινητική μεθοδολογία για παιδιά και νέους με αυτισμό . Η συγκεκριμένη μεθοδολογία προωθεί τη χρήση της κίνησης και του χορού ως εργαλείο για την αύξηση των ψυχοκοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών και των νέων με αυτισμό . Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού σκέλους της δουλειάς μου εισηγήθηκα σειρά σεμιναρίων για επαγγελματίες και γονείς και δημοσίευτηκε άρθρο μου στο περιοδικό του οργανισμού.

Επιπλέον, συνεργάστηκα με το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας για τρία συνεχή έτη (2017, 2018, 2019) παρουσιάζοντας διαδοχικά τα τρία projects "Hold it and Let it Go", "Dancing My Way" και "Dancing Our Way" σε συνεργασία με τη ΦΑΡΙΣ και το Κέντρο Φυσικής Ιατρικής και Αποκατάστασης Καλαμάτας (ΚΕΦΙΑΠ). Τα projects είχαν ως στόχο να παρουσιάσουν την κίνηση και τον χορό ως ενταξιακό και θεραπευτικό εργαλείο για ανθρώπους με αναπηρία.

Παράλληλα έχω παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων στο Ηνωμένο Βασίλειο, στη Γερμανία και στην Ελλάδα, ενώ το 2022, προσκλήθηκα ώς εισηγήτρια στο Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών και το 2023 το σεμινάριο μεταφέρθηκε και υλοποιήθηκε στο Κέντρο Δια Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Πατρών. Η συνεχής κλινική εποπτία και η προσωπική θεραπεία αποτελούν σημαντικά εργαλεια της δουλείας και της επαγγελματικής μου εξέλιξης και δρουν ως προσωπική και επαγγελματική μου πυξίδα .

Εξειδίκευση και Προσέγγιση

Η εξειδίκευσή μου επικεντρώνεται στην στήριξη παιδιών και εφήβων με συναισθηματικές δυσκολίες, δυσκολίες συμπεριφοράς, δυσκολίες σχέσεων, μαθησιακές δυσκολιες, άτομα με αναπηρία, αυτισμό και συμβουλευτικλη γονέων.

Στην πρακτική μου χρησιμοποιώ λεκτική επικοινωνία, κίνηση, δημιουργικό παιχνίδι, χορό, διάφορα props, ζωγραφική, γραφή, διαφορετικά είδη μουσικής και δραστηριότητες mindfulness. Η χρήση όλων των παραπάνω εργαλείων βοηθούν ιδιαίτερα το άτομο να εμπλακεί στις συνεδρίες Χοροθεραπείας με βάση την ηλικία και τις συναισθηματικές του ανάγκες.

Η προσέγγισή μου είναι κυρίως ‘ψυχοδυναμική’ αλλά και ‘προσωποκεντρική’ (Rogerian) χρησιμοποιώντας λεκτικές και κινησιολογικέ ς παρεμβάσεις. Επίσης χρησιμοποιώ προσέγγιση ‘εστιασμένη στη λύση’ και προσέγγιση ‘αυθεντικής κίνησης’ όταν αυτό βοηθά το άτομο.

Με ενδιαφέρει ιδιαίτερα να συνεχιζω να διερευνώ την ενταξιακή και ψυχοκοινωνική διάσταση της κίνησης και του χορού μέσα από τις ομαδικές συνεδρίες Χοροθεραπείας για παιδιά, εφήβους, ενήλικες και άτομα με αναπηρία και αυτισμό. Οι ομαδικές συνεδρίες Χοροθεραπείας βελτιώνουν τις ψυχοκοινωνικές ικανότητες του συμμετέχοντα, απελευθερώνουν από το άγχος και δημιουργούν την αίσθηση του ανήκειν σε μια κοινότητα που φέρνει στην επιφάνεια διαφορετικά χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του κάθε συμμετέχοντος και προάγει το μοίρασμα των συναισθημάτων και των σκέψεων στο πλαίσιο της διαφορετικότητας και της ισότητας.

about